تکنیک پا لاى در
– آیا تا به حال برایتان پیش آمده که با درخواست کوچک فردی موافقت کنید و کمی بعد، در حالی به خود بیایید که یک خواستۀ بزرگتر از طرف همان فرد را هم قبول کردهاید؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است، باید به شما تبریک گفت: شما یک قربانی رسمی برای تکنیک پا لای در (foot in the door) به حساب میآیید و تاثیر بالای این تکنیک را به چشم خود مشاهده کردهاید.
– پا لای در، یک تکنیکِ متقاعدسازی است که در آن شما قبل از آنکه خواستۀ اصلی (و بزرگ) خود را مطرح کنید، ابتدا یک خواستۀ کوچکتر را مطرح میکنید و بعد از گرفتن تائید، به سراغ خواستۀ اصلی خود میروید. نام این تکنیک نیز به خوبی مفهوم آن را به ما منتقل میکند.
– وقتی شما پای خود را لای در بگذارید (که یعنی مشتری خود را در مسیر مورد نظر مقداری پیش ببرید)، شانس اینکه درِ فروش به طور کامل برایتان باز شود و مشتری به پیشنهاد بزرگ شما فکر بکند، بیشتر خواهد بود.
— منبع: novin.com – 960806