مدیر شادمانى
تقویت روحیه شادی در کارکنان، این روزها به تمرکز کلیدی بسیاری از سازمانها تبدیل شده است. اما مفهوم شادمانی، فراتر از مفهومِ ساده خوشحالی کردن است.
شادمانی در کار یعنی احساس تعهد و تکامل به واسطه سلامت و رفاه فردی و اجتماعی. در این صورت، ایجاد روحیه شاد در محیط کار تمرین سادهای نیست که با قرار دادن یک میز پینگپنگ در سالن اجتماعات به دست آید، بلکه یعنی تمرکز بر تجربه انسانی بهطور کلی و اطمینان از اینکه کارکنان، ارزشهای شرکتی که برای آن کار میکنند را همه جا به اشتراک میگذارند.
اهمیت فزاینده شادمانی در محیط کار، رویکرد سنتی منابع انسانی را تغییر داده و به ایجاد یک نقش جدید به نام «مدیر ارشد شادمانی» (CHO) منجر شده است.
مدیران شادمانی باید روی رفاه کارکنان در گستردهترین مفهوم آن متمرکز شوند و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشند. ماموریت آنها این است که استعدادها را جذب و حفظ و همزمان تعهد، توانمندی و عملکرد کارکنان را در سازمان تقویت کنند.
— منبع: دنیای اقتصاد – 960911