مرکز رشد شريف صفحه نخست

فن بازار و بانك ايده‌هاى كارآفرينى در حوزه رسانه‌هاى ديجيتال تشكيل مى‌شود

مركز فن‌آورى اطلاعات و رسانه هاى ديجيتال وزارت ارشاد طى تفاهم‌نامه‌اى با مركز كارآفرينى دانشگاه شريف در رابطه با توسعه دانش كسب و كار در حوزه رسانه هاى ديجيتال همكارى مى‌كند.

به گزارش خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا)، مهندس دهبيدى پور، مديرمركز كارآفرينى دانشگاه شريف گفت: يك طرح تجارى نوشته‌اى توصيفى و جامع در مورد كسب‌ و كار يك موسسه است. اين طرح حاوى گزارشى دقيق در خصوص توليدات يا خدمات شركت، روش‌هاى توليد، بازار و مشتريان، راهبرد بازاريابى، منابع انسانى، تشكيلات، نياز به زيرساخت‌ها و تأمين نيازهاى مالى، منابع تأمين مالى و نحوه استفاده از آنها مى‌باشد.

وى گفت: در اين راستا در نظر داريم با برگزارى مسابقه «طرح تجارى نويسى»، توليدكنندگان و محققان مراكز نرم‌افزارى كشور را با مفاهيم ساده ولى پر اهميت كسب و كار به ويژه كسب و كارهاى مبتنى بر صنعت نرم‌افزار آشنا كنيم. مفاهيمى كه هرچند ساده به‌نظر مى‌رسند اما پياده سازى آنها با مشكلاتى همراه است. مشكلاتى كه باعث مى‌شوند بسيارى از محصولات ديجيتال تازه متولد شده، قبل از اينكه مرحله رشد را طى نمايند با شكست مواجه‌ شوند.

دهبيدى خاطرنشان كرد: از اهداف ديگر اين تفاهم نامه برگزارى بخش «فن بازار» و «كلينيك كسب وكار» در محل برگزارى سومين جشنواره رسانه هاى ديجيتال در جهت معرفى محصولات برتر به سرمايه گذاران و ايجاد بستر مناسب رشد و توسعه رسانه هاى ديجيتال مى باشد.

دهبيدى پور، ترويج تفكر خلاق و تشويق به تفكر غير سنتى و خارج از چارچوب‌هاى آن، آشنايى جامعه‌ نرم‌افزارى و فرهنگى با موضوع كارآفرينى و كسب و كار، آشنايى دانش آموختگان دانشگاهها و موسسات ومراكز با موضوع «چگونگى راه‌اندازى يك كسب و كار موفق در حوزه رسانه هاى ديجيتال»، جمع‌آورى ايده‌هاى كسب و كار، تشكيل بانك ايده‌ و شناسايى صاحبان ايده‌هاى نو در حوزه رسانه هاى ديجيتال و برقرارى ارتباط طراحان و خالقان ايده با سرمايه‌گذاران و بنگاههاى كلان و خرد اقتصادى جهت راه‌اندازى و توسعه‌كسب و كار‌هاى فرهنگى و رسانه‌يى را از اهداف ديگر اين تفاهم نامه دانستند.

علاقمندان جهت اطلاعات بيشتر به تارنماى www.dmf.ir مراجعه كنند.