مرکز رشد شريف

ويدئو؛ محبوب‌ترين فرمت توليد محتوا در وب

امروزه تولید محتوا و نکات مربوط به آن، به یکی از مباحث داغ بازاریابی دیجیتال تبدیل‌شده است و ساعت‌به‌ساعت اخبار و مقالات بسیاری در این خصوص منتشرشده و بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های مختلف قرار می‌گیرد.

اگرچه برخی معتقدند که مواردی همچون ای‌بوک، میکروبلاگینگ، وبینار (سمینار تحت وب)، مقالات آموزشی (White Paper) و وبلاگ جزو پرطرفدارترین نوع تولید محتوا در فضای وب به شمار می‌روند ولی محبوبیت هیچ‌یک به پای ویدئو نمی‌رسد.

به گزارش  ibazaryabi.com به نقل از وب‌سایت Business Reporter، ویدئو محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نوع تولید محتوا در فضای دیجیتال محسوب می‌شود.

نتایج نظرسنجی اخیر Hubspot نشان داده که 55 درصد پاسخ‌دهندگان از طریق ویدئو بازاریابی محتوا می‌کنند.

52 درصد نیز این فرمت را در شبکه‌های اجتماعی به خدمت می‌گیرند.

مقالات خبری (49 درصد) و محتواهای پژوهشی (47 درصد) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

پادکست (23 درصد) در انتهای این لیست است.

بر اساس این گزارش، شواهد نشان می‌دهد که کم و کیف استفاده از ویدئو در بازاریابی آنلاین احتمالاً در سال‌های آینده دستخوش تغییراتی خواهد شد.

45 درصد این ناشران گفته‌اند در آینده قصد دارند ویدئوهای بیشتری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که محبوبیت یک نوع خاص محتوا، در مناطق مختلف جهان متفاوت است.

به‌عنوان‌مثال، در اروپا «مقالات خبری» از این لحاظ حائز رتبه نخست است (41 درصد).

در آمریکای شمالی، 45 درصد کاربران طالب ویدئو هستند؛ حال‌آنکه این رقم در آمریکای لاتین 55 درصد است.

در این تحقیق همچنین مشخص شد که پست‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نیز خواهان فراوانی دارد و این بدان معناست که احتمالاً در آینده، بازاریاب‌های محتوا توجه ویژه‌‌ای به پست‌های شبکه‌های اجتماعی نشان خواهند داد و در کنار آن، به تولید ویدئوهای بیشتر نیز همت خواهند گماشت.

گفتنی است این یافته‌ها، با گزارش اخیر موسسه رویترز که در آن ادعاشده بود از هر ده کاربر فقط یک نفر به‌طور منظم به ویدئو دسترسی دارد و لذا سرمایه‌گذاری در این فرمت می‌تواند نادرست تلقی شود، در تعارض است.

منبع: ibazaryabi.com